Customer Focus by Commercial Attitude
Aan de hand van actuele Cases wordt getraind in de opheffing van aanwezige gevoelsmatig natuurlijke blokkades die vertrouwensrelaties met klanten in de weg staan.
Resultaat:
- Bewustwording van de kracht van de eigen persoonlijkheid, naast de kracht van het bedrijf c.q. het merk.
- Relatiekwaliteit onafhankelijk van de persoonlijkheid en het karakter van de ander.
- Relatiegerichtheid en dienstbaarheid i.p.v. orderafhankelijkheid.
- Gedrag op basis van respect i.p.v. aangepast, ongemeend gedrag.
- Excuses gedrag omgezet in gedrag dat staat voor invloed
- Definitieve afrekening met vooroordelen en typologieën.
- Invloed op vertrouwensrelaties en dus het gunningsproces met alle beslissers.
Gevolg: Persoonlijke gunning
Sales Process Control, training in Overtuigingskracht
De volgende onderdelen worden aan de hand van actuele Sales Cases geanalyseerd, gecorrigeerd en getraind:
- Overtuigend gebruik van de juiste verkoopargumenten.
- Verkoopprocesbeheersing.
- Vragen om de order
Resultaat:
- Inhoudelijk en commercieel krachtig neerzetten van de aangeboden oplossing
- Effectieve omgang met te vroege en impulsieve bezwaren.
- Het elimineren van “ prijs “ discussies versus de toegevoegde waarde
- Effectieve omgang met stiltes in het verkoopgesprek.
- Achterhaling van het allerbelangrijkste koopargumenten van de klant.
- Enthousiasme, instemming en ja-stemming.
- Orderafronding
Gevolg: aanzienlijk hogere conversie tussen offertes en orders